<< Click to Display Table of Contents >> Navigation: Modules > Invoer > Taken > Taakgroepen beheren |
Indien een medewerker is aangemerkt als beheerder van taakgroepen kan deze taakgroepen beheren.
Van een taakgroep staat op het eerste tabblad een naam en onder welke taakgroep hij moet komen. Bij Onderhoud en instellingen | Velden kunnen een aantal gebruikersvelden ingesteld zijn. Deze zijn dan hier in te vullen per taakgroep. Deze gegevens kunnen gebruikt worden bij de rapportage.
Autorisaties
Op het tabblad Autorisaties kunnen autorisaties worden ingesteld. Hierop kan worden aangegeven welke medewerkers mogen boeken op de onderliggende taken.
Van elke taakgroep kan worden aangegeven of de autorisatie bij deze taakgroep beheerd moeten worden, of dat de autorisatie verkregen moeten worden van een hoger liggende niveau. Door middel van de pijltjes kunnen de medewerkers geselecteerd worden. Dit kan ook door te slepen.
Wilt u liever geen gebruik maken van autorisaties? Dan kan dat uitgeschakeld worden in Onderhoud en Instellingen | Instellingen | Autorisaties en Combinaties.
Op het tabblad Facturatie kan worden ingesteld op welke manier de taken moeten worden gefactureerd.
Van elke taakgroep kan worden aangegeven of de facturatie-instellingen bij deze taakgroep beheerd moeten worden, of dat de facturatie-instellingen verkregen moeten worden van een hoger liggende niveau.
De volgende soorten van facturatie zijn beschikbaar:
Facturatie soort |
Uitleg |
Niet factureren |
Onderliggende taken niet factureren. |
Nacalculatie |
De geregistreerde uren op de onderliggende taken factureren volgens de tariefafspraak. |
Vaste prijs |
Factureer de onderliggende taken op basis van een vaste prijs. Per taak kan een budget worden toegekend. De som van de budgetten zou gelijk moeten zijn aan de prijs die hier is ingevoerd. |
Periodiek (alleen bij taken) |
Taken kunnen ook periodiek gefactureerd worden, taakgroepen niet. |
Indien de onderliggende taken gefactureerd moeten worden is de klant verplicht. Op het tabblad Aspecten kunnen ook de andere aspecten worden ingevuld. Deze worden dan automatisch ingevuld bij het maken van een urenboeking.
Op het tabblad Facturen staan de facturen die reeds gemaakt zijn.