Aanmelden

<< Click to Display Table of Contents >>

Navigation:  Modules > Onderhoud en instellingen > Instellingen >

Aanmelden

Bij Onderhoud en instellingen | Instellingen | Aanmelden kunt u de instellingen t.b.v. het aanmelden wijzigen.

 

De volgende instellingen kunnen hier gewijzigd worden:

Bepaling gebruikersnaam

Handmatig: gebruikersnaam moet altijd zelf worden ingevuld.

Systeem gebruikersnaam: de gebruikersnaam waarmee is ingelogd op de computer wordt dan automatisch ingevuld.

Gebruik omgevingsvariabele: de gebruikersnaam wordt verkregen door het uitlezen van de omgevingsvariabele.

Omgevingsvariabele

Hier kan de omgevingsvariabele worden ingevuld die gebruikt moet worden voor het bepalen van de gebruikersnaam (indien gekozen is voor gebruik omgevingsvariabele).

Wachtwoord controle

Via programma: het wachtwoord wat is ingevuld bij de medewerker wordt gecontroleerd met het wachtwoord wat is ingevoerd bij het inloggen.

Via Windows domein: aan het Windows domein wordt gevraagd of het ingevoerde wachtwoord juist is.

Via Single Sign-On met SAML: via de SAML identity provider wordt ingelogd (zie Single Sign-On met SAML).  

Automatisch aanmelden indien mogelijk

Als deze optie is ingeschakeld wordt er automatisch ingelogd met de gevonden gebruikersnaam. Als dat niet lukt volgt er alsnog een inlog scherm.

N.B. Automatisch aanmelden is niet mogelijk indien Bepaling gebruikersnaam is ingesteld op Handmatig.

 

Single Sign-On met SAML

Indien er moet worden ingelogd via een SAML identity provider dient kan dat ingesteld worden bij Onderhoud en instellingen | Instellingen | Aanmelden . Hieronder is een afbeelding van de SAML instellingen:

saml_editor

Stap 1: Email adres invullen

Vul in TimeWriter de email adressen van de medewerkers in , zoals deze bekend zijn bij de identity provider.

 

Stap 2: TimeWriter bekend maken bij de SAML identity provider

TimeWriter dient als service provider te worden geconfigureerd bij de identity provider. Hiervoor is de identity provider de URL nodig die onderaan staat bij SAML service provider | identifier ( Entity ID ) URL. Deze URL kan hier gekopieerd worden.

 

Stap 3: SAML identity provider instellen

Na stap 2 heeft de identity provider waarschijnlijk een URL met metadata gegevens (bijv: http://uw-identity-provider/saml/metadata.xml). Voer die URL in bij het scherm achter de knop Import metadata (url).

Het kan ook zijn dat er een .xml bestand wordt aangeboden. Deze kan ingevoerd worden in het scherm bij de knop Bewerk metadata (xml).

De URL's en certificaat zullen automatisch worden ingevuld als de URL/xml via de knoppen wordt ingevoerd. Eventueel kunnen de URL's en certificaat hier ook handmatig ingevoerd worden.

 

Stap 4: Test de instellingen

Wanneer de instellingen worden opgeslagen zal er gevraagd worden om de instellingen te testen. Voer deze test uit om te testen of het inloggen via de identity provider lukt.